کتاب ضمیر پنهان یونگ

دسته بندي : علوم انسانی

 

کتاب ضمیر پنهان (The undiscovered self) یا نفس نامکشوف پاسخگوی مسائل بحرانی جهان امروزی است. این اثر موثرترین و پیشگویانه‌ترین کتاب کارل گوستاو یونگ (Carl Gustav Jung) به شمار می‌رود. یونگ تمام تلاش خود را به هدف خودشناسی و خودآزمایی اختصاص می‌دهد. نفس نامکشوف کتابی است که چشم بسیاری از افراد را به زندگی نوین خود که یونگ پدید آورده، باز و بینا می‌کند.

در جامعه‌ ما، هیچ مسئله‌ای مهم‌تر از گرفتاری اسف‌بار فرد در دنیای فراسازمان یافته‌ی امروز نیست. انسان مدرن بسیاری از آزادی‌های خود مثل آزادی سیاسی، مذهبی، اخلاقی و معنوی را تسلیم نیروهای شکست خورده‌ی جامعه توده‌گرا کرده است. یونگ ابتدا فردیت انسان را در جامعه‌ امروزی باز می‌کند، آن‌گاه به دین به عنوان وزنه‌ی تعادل‌بخش ذهنیت جمعی بشر و موقعیت غرب در برابر دین می‌پردازد و موضوع درک فرد از خویشتن و دیدگاه فلسفی و روان‌شناختی زندگی مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

ضمیر پنهان، نفس یا درون کشف ناشده‌ی هر انسان است. آینده پیش روی ماست. چقدر از درون نامکشوف خود آگاهی داریم؟ جهان مدرن چه آینده‌ای در پیش خواهد داشت؟ ذهن پیچیده و روحیات درونی انسان چه مرزهایی را باز خواهد کرد؟ و ده‌ها سوال دیگر که کارل گوستاو یونگ به شیوه‌ای تحلیلی و جامع به آن‌ها در این کتاب پاسخ می‌دهد.


دسته بندی: علوم انسانی

تعداد مشاهده: 281 مشاهده

کد فایل:20781

انتشار در:۱۴۰۳/۴/۲۳

حجم فایل ها:153 + 4.1 مگابایت

قابلیت ویرایش: ندارد

تعداد صفحات: 95

فرمت فایل: فایل پی دی اف


اشتراک گذاری:
 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل